Գլխավոր տեղեկություն
Տիպ
Վճիռ
Ակտի տիպ
Incorporation (06.03.2012-till now)
Կարգավիճակ
Գործում է
Սկզբնաղբյուր
ՀՀԳՏ 2012.04.02/9(422) Հատուկ բաժին
Ընդունող մարմին
Վարչական դատարան
Ընդունման ամսաթիվ
06.02.2012
Ստորագրող մարմին
Դատավոր
Ստորագրման ամսաթիվ
06.02.2012
Ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
06.03.2012

ՀԵՌՈՒՍՏԱՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ՌԱԴԻՈՅԻ ԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՆՁՆԱԺՈՂՈՎ

«ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» ՍՊ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆԸ ՏՐՎԱԾ ՀԵՌՈՒՍՏԱԾՐԱԳՐԵՐԻ ԵԹԵՐԱՅԻՆ ՀԵՌԱՐՁԱԿՄԱՆ ԹԻՎ 155 ԼԻՑԵՆԶԻԱՆ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Վ Ճ Ի Ռ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱՆՈՒՆԻՑ

 

ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԳՈՐԾ ԹԻՎ ՎԴ3/0351/05/11

 

Հայաստանի Հանրապետության վարչական դատարանը (Վեդու նստավայր)

 

Նախագահությամբ դատավոր՝

   Ա. Պողոսյանի

Քարտուղարությամբ՝

   Լ. Օհանյանի
     

Մասնակցությամբ`

 

 

հայցվոր`

  Հայաստանի Հանրապետության հեռուստատեսության 

 և ռադիոյի ազգային հանձնաժողով 

 հասցե` քաղաք Երևան, Իսահակյան 28

ներկայացուցիչ`

   Արտակ Սարգսյան
     

պատասխանող`

 

 «ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» սահմանափակ 

 պատասխանատվությամբ ընկերություն

 (ՀՎՀՀ` 08908667)

 հասցե` ՀՀ Վայոց ձորի մարզ, քաղաք Եղեգնաձոր,

 Անդրանիկի 3, բնակարան 22

       Վեդի քաղաքում դռնբաց դատական նիստում քննեց (գործի քննությունը հայտարարվել է ավարտված 2012 թվականի փետրվարի 6-ին, վճիռը հրապարակվել է 2012 թվականի փետրվարի 6-ին) վարչական գործը, ըստ Հայաստանի Հանրապետության հեռուստատեսության և ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի (այսուհետ նաև` Հանձնաժողով) հայցի ընդդեմ «ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերության (այսուհետ նաև` Ընկերություն)` լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու պահանջի մասին:

 

Հայցի առարկան և հիմքը, ներկայացված դիմումներն ու միջնորդությունները

 

Հայցի առարկան կազմող պահանջները

Ուժը կորցրած ճանաչել «ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությանը տրված հեռուստածրագրերի եթերային հեռարձակման թիվ 155 առ 10.01.2011թ. լիցենզիան:

 

Հայցի հիմքը կազմող հանգամանքները

Պատասխանող կողմը չի կատարել օրենսդրությամբ և լիցենզիայով իր ստանձնած պարտավորությունները` մինչև 10.06.2011 թվականը չի տեղադրել հեռուստահաղորդումների հեռարձակման համար անհրաժեշտ տեխնիկական միջոցները և հեռարձակման ցանցերը, և մինչև 10.06.2011 թվականը չի սկսել հեռարձակումը, ինչպես նաև չի ներկայացրել համապատասխան ապացույցներ իր պարտավորությունների կատարման անհնարինության վերաբերյալ: Եվ Հանձնաժողովը, գործելով օրենսդրությամբ սահմանված իր իրավասություններով, ընդունել է համապատասխան որոշում` տրամադրված լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու մասին հայցով դատարան դիմելու մասին:

 

Հայցի առարկայի օրինական լինելու հաստատման համար հայցվորի կողմից վկայակոչված նյութաիրավական և դատավարական իրավական ակտերի դրույթները

 

1. «Հեռուստատեսության և ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի 36, 37, 44, 58, 61, 62-րդ հոդվածներ.

2. «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 40-րդ հոդված.

3. ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 1, 3-րդ հոդվածներ:

 

Հայցադիմումի պատասխանի համառոտ բովանդակությունը

Հայցադիմումի պատասխան օրենքով սահմանված ժամկետում չի ներկայացվել:

 

Դատաքննության ընթացքում ներկայացված բացման խոսքերը, դիմումները, միջնորդությունները և հետազոտված ապացույցները

 

1. Հայցվոր կողմի բացման խոսքի համառոտ բովանդակությունը

Հայցվորը, պատշաճ ծանուցված լինելով 06.02.2012 թվականի դատական նիստի վայրի և ժամանակի մասին (հիմք` փոստային ծառայության կողմից առաքանին ստանալու մասին ծանուցագիր, գ.թ. 61-63), չէր ներկայացել դատական նիստին, սակայն 30.01.2012 թվականի թիվ 01-42 միջնորդությամբ (գ.թ. 71) խնդրել է իր բացակայությամբ գործը քննելու մասին, ուստի դատարանը, ղեկավարվելով ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 95-րդ հոդվածի 1-ին մասով, որոշեց հայցվորի միջնորդությունը բավարարել և գործը քննել հայցվորի բացակայությամբ:

 

2. Պատասխանող կողմի բացման խոսքի համառոտ բովանդակությունը

Պատասխանողը, պատշաճ ծանուցված լինելով 06.02.2012 թվականի դատական նիստի վայրի և ժամանակի մասին (հիմք` փոստային ծառայության կողմից առաքանին ստանալու մասին ծանուցագիր, գ.թ. 64-66), չէր ներկայացել դատական նիստին, սակայն 25.01.2012 թվականի միջնորդությամբ հայցն ընդունել է ամբողջությամբ ու խնդրել իր բացակայությամբ գործը քննելու մասին (գ.թ. 70), ուստի դատարանը, ղեկավարվելով ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 95-րդ հոդվածի 1-ին մասով, որոշեց պատասխանողի միջնորդությունը բավարարել և գործը քննել պատասխանողի բացակայությամբ:

 

3. Գրավոր ապացույցները

Դատաքննության ընթացքում հրապարակվեցին և հետազոտվեցին գրավոր ապացույցները:

 

Դատարանի պատճառաբանություններն ու եզրահանգումները

 

Հետազոտելով և գնահատելով վարչական գործում առկա բոլոր գրավոր ապացույցները, բազմակողմանի, լրիվ և օբյեկտիվ հետազոտման վրա հիմնված ներքին համոզմամբ` Վարչական դատարանը եզրակացրեց, որ հայցը հիմնավոր է և ենթակա բավարարման ամբողջությամբ հետևյալ պատճառաբանությամբ.

 

1. Դատարանի կողմից պարզված գործի հանգամանքները և ապացույցները, որոնց վրա հիմնվում են դատարանի հետևությունները

ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 6-րդ հոդվածի ուժով սույն գործի փաստերը վարչական դատարանը պարզում է ի պաշտոնե («ex օfficiօ»): Նույն օրենսգրքի 22-րդ և 24-րդ հոդվածների 1-ին մասերի ուժով դատարանը օրենսգրքով սահմանված կարգով հավաքված ապացույցների հետազոտման և գնահատման միջոցով պարզում է գործի լուծման համար էական նշանակություն ունեցող բոլոր փաստերը, ինչպես նաև անմիջականորեն գնահատելով գործում եղած բոլոր ապացույցները՝ որոշում է փաստի հաստատված լինելու հարցը` բազմակողմանի, լրիվ և օբյեկտիվ հետազոտման վրա հիմնված ներքին համոզմամբ:

«Հեռուստատեսության և ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի 58-րդ հոդվածի 2-րդ մասը նախատեսում է, որ Ազգային հանձնաժողովն իրավասու է սույն օրենքի 61-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին, 2-րդ, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ, 7-րդ, 9-րդ, 10-րդ և 11-րդ կետերով սահմանված հիմքերի առկայության պարագայում դիմել դատարան` լիցենզիայի գործողության դադարեցման պահանջով, ինչպես նաև խախտում թույլ տված հեռուստառադիոընկերությանը (հեռուստաընկերությանը կամ ռադիոընկերությանը) Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությանը համապատասխան այլ պատասխանատվության ենթարկելու պահանջով:

Նույն օրենքի 61-րդ հոդվածի 1-ին մասի 7-րդ կետը սահմանում է, որ լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է, եթե լիցենզավորված անձը լիցենզիան ստանալու պահից վեց ամսվա ընթացքում չի հեռարձակել հեռուստառադիոհաղորդումներ:

Համաձայն նույն հոդվածի 2-4-րդ մասերի` «2. Լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու միջոցով:

3. Սույն հոդվածի 1-ին մասի 1-ին, 2-րդ, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ, 7-րդ, 9-րդ, 10-րդ և 11-րդ կետերով նախատեսված հիմքերով լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է դատական կարգով` Ազգային հանձնաժողովի դիմումի համաձայն: Դիմում կարող է ներկայացվել խախտումը կատարվելու օրվանից ոչ ուշ, քան մեկ տարվա ընթացքում, իսկ շարունակվող և տևական խախտման դեպքում` այն բացահայտվելու օրվանից մեկ տարվա ընթացքում, իսկ սույն հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով նախատեսված դեպքերում` կեղծ կամ խեղաթյուրված տեղեկատվությունը հայտնաբերելու օրվանից 15-օրյա ժամկետում:

4. Սույն հոդվածի 1-ին մասի 8-րդ և 12-րդ կետերով նախատեսված հիմքերով լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է Ազգային հանձնաժողովի որոշմամբ:»:

Ըստ նույն օրենքի 62-րդ հոդվածի 7-8-րդ մասերի` «7. Հեռուստահաղորդումների հեռարձակման հաճախականությունների համաձայնեցումից հետո` վեցամսյա ժամկետում, լիցենզավորված հեռուստահեռարձակողները պարտավոր են իրականացնել հեռուստահաղորդումների հեռարձակման համար անհրաժեշտ տեխնիկական միջոցների ու հեռարձակման ցանցերի տեղադրումը` Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմնի իրականացրած` հեռուստատեսության հեռարձակման ցանցերի տեխնիկական փորձաքննության հիման վրա:

8. Լիցենզիա ստացած հեռուստահեռարձակողի կողմից սույն հոդվածի 7-րդ մասով սահմանված ժամկետում նշված պարտականությունը չկատարելը հիմք է սույն օրենքով սահմանված կարգով լիցենզիան ուժը կորցրած ճանաչելու համար:»:

Լիցենզավորման ենթակա հեռուստատեսության և ռադիոյի բնագավառում լիցենզավորող լիազորված պետական կառավարման մարմին է հանդիսանում Հանձնաժողովը:

«Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի 1-ին մասը սահմանում է լիցենզիայի գործողության դադարեցման հիմքերը, ինչպես նաև այն, որ լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է լիցենզան ուժը կորցրած ճանաչելու մհջոցով: Նույն հոդվածի առաջին մասի 1-ին, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ, 6-րդ և 9-րդ կետերով նախատեսված հիմքերով լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է դատական կարգով` լիցենցավորող մարմնհ դիմումի համաձայն («Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 37-րդ հոդվածի 5-րդ մաս):

Այս իրավադրույթի առնչությամբ ՀՀ վճռաբեկ դատարանի 2010 թվականի փետրվարի 5-ի թիվ ՎԴ4/0079/05/09 վարչական գործով կայացրած որոշման մեջ ամրագրվել է հետևյալ իրավական դիրքորոշումը. «… Նշված նորմերի վերլուծությունից հետևում է, որ լիցենզիայի գործողությունը` լիազոր մարմնի դիմումի հիման վրա, դադարեցվում է դատական կարգով, բացառությամբ այն դեպքերի, երբ` լիցենզավորված գործունեություն իրականացնող իրավաբանական անձը լուծարվել է, դադարեցվել է անհատ ձեռնարկատիրոջ գործունեությունը կամ մահացել է ֆիզիկական անձը, լիցենզավորված անձը դիմել է այն դադարեցնելու խնդրանքով:»:

Տվյալ դեպքում Հանձնաժողովի կողմից 10.01.2011 թվականին Ընկերությանը տրվել է հեռուստածրագրերի եթերային հեռարձակման թիվ 155 լիցենզիան (գ.թ. 36), որից հետո պատասխանողի կողմից չեն կատարվել վերոնշյալ պարտականությունները:

Պատասխանողի տնօրեն Ն. Ավագյանը 25.01.2012 թվականի միջնորդությամբ հայցապահանջն ընդունել է ամբողջությամբ (գ.թ. 70)։ Համաձայն ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 101-րդ հոդվածի 1-ին մասի` պատասխանողն իրավունք ունի ամբողջությամբ կամ մասնակիորեն ընդունելու հայցվորի պահանջը: Այդ դեպքում դատարանը բավարարում է հայցն այն պահանջի մասով, որն ընդունել է պատասխանողը: Տվյալ պարագայում պահանջի ընդունումը Վարչական դատարանը համարում է իրավաչափ:

Բացի այդ, պատասխանողի կողմից օրենքով սահմանված ժամկետում դատարան չի ներկայացվել հայցադիմումի պատասխան: Պատասխանողը, պատշաճ կերպով ծանուցված լինելով դատական նիստի վայրի և ժամանակի մասին, չի ներկայացել նաև դատական նիստին: Ըստ ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 83-րդ հոդվածի 8-րդ մասի` պատասխան չներկայացնելը դատարանը կարող է գնահատել որպես պատասխանողի կողմից հայցվորի վկայակոչած փաստերի ընդունում: Տվյալ պարագայում պատասխանողի կողմից դատարան հայցադիմումի պատասխան չներկայացնելը, ինչպես նաև նրա դատավարական անգործությունը դատարանը գնահատում է որպես պատասխանողի կողմից հայցվորի վկայակոչած փաստերի ընդունում:

Այսպիսով, հայցվորի պահանջը հիմնավոր է, բխում է վերոշարադրյալ իրավական նորմերի հրամայական պահանջներից, ուստի այս ամենը, որպես իրավական հետևանք, հանգեցնում է 10.01.2011 թվականին տրված թիվ 155 լիցենզիայի գործողության դադարեցմանը:

 

2. Դատարանի կողմից չպարզված գործի հանգամանքները

Չպարզված (վիճելի) հանգամանքներ առկա չեն:

 

3. Ապացույցները մերժելու փաստարկները

Ապացույցները մերժելու փաստարկներ առկա չեն:

 

4. Գործով կիրառման ենթակա իրավական ակտերը

1. «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի 29-րդ, 37-րդ հոդվածներ.

2. «Հեռուստատեսության և ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի 58-րդ հոդվածի 2-րդ, 61-րդ հոդվածի 1-4-րդ, 62-րդ հոդվածի 7-8-րդ մասեր.

3. ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 6-րդ հոդվածի 1-ին և 3-րդ մաս, 22-27-րդ հոդվածներ, 83-րդ հոդվածի 8-րդ մաս, 101-րդ հոդված:

 

Ելնելով վերոգրյալից և ղեկավարվելով ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 59-րդ, 112-115-րդ հոդվածների, ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 130-132-րդ, 229-րդ հոդվածների պահանջներով` դատարանը

 

Վ Ճ Ռ Ե Ց

 

Հայցը բավարարել ամբողջությամբ` ուժը կորցրած ճանաչել Հայաստանի Հանրապետության հեռուստատեսության և ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի կողմից 10.01.2011 թվականին «ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությանը տրված հեռուստածրագրերի եթերային հեռարձակման թիվ 155 լիցենզիան:

Սույն վճիռը կամովին չկատարելու դեպքում այն կկատարվի դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայության միջոցով` պարտապանի հաշվին:

«ԱՐՓԱԻՆՖՈՐՄ» սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությունից հօգուտ ՀՀ պետական բյուջեի բռնագանձել 4.000 (չորս հազար) ՀՀ դրամ գումար` որպես նախապես չվճարված պետական տուրք: Դատական մյուս ծախսերի բաշխման հարցը համարել լուծված:

Դատական ծախսերի փոխհատուցման վճարումը պետք է կատարվի սույն վճռի օրինական ուժի մեջ մտնելուց ոչ ուշ, քան 10 օր հետո, որի չկատարման դեպքում այն ենթակա է բռնագանձման դատական ակտի հարկադիր կատարման կարգով:

Սույն վճիռն օրինական ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից մեկ ամիս հետո և կարող է բողոքարկվել Հայաստանի Հանրապետության վարչական վերաքննիչ դատարան:

 

Դատավոր

 Ա. Պողոսյան