Հ Ա Մ Ա Ձ Ա Յ Ն Ա Գ Ի Ր
Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի կարգավիճակի մասին
Սույն Համաձայնագրի մասնակից պետությունները, այսուհետ` մասնակից պետություններ,
1992 թվականի մայիսի 15-ի` Անկախ Պետությունների Համագործակցության մասնակից երկրների տնտեսվարող կազմակերպությունների միջև հաշվարկների բարելավման ապահովման համար միջոցների մասին Անկախ Պետությունների Համագործակցության պետությունների ղեկավարների խորհրդի Համաձայնագրի 5-րդ հոդվածին համապատասխան ստեղծված Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի կարգավիճակի հաստատման նպատակով,
համաձայնեցին ներքոհիշյալի մասին.
Հ ո դ վ ա ծ 1
Հաստատել Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի մասին Կանոնադրությունը, որպես սույն Համաձայնագրի անբաժանելի մաս:
Հ ո դ վ ա ծ 2
Սահմանել մասնակից պետություններից Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի կազմում ընտրվող (նշանակվող) դատավորների քանակի քվոտան` 2 մարդ:
Հ ո դ վ ա ծ 3
Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի ֆինանսավորումը իրականացվում է մասնակից պետությունների հավասար բաժիններով՝ ռուբլուն համարժեք: Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի տեղակայման վայրը Մինսկ քաղաքն է:
Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի պահման ծախսերը և նրա աշխատակազմի քանակը հաստատում է Համագործակցության մասնակից պետությունների Կառավարությունների ղեկավարների առաջարկությամբ պետությունների ղեկավարների Խորհուրդը` բարձրագույն տնտեսական, արբիտրաժային դատարանների ներկայացուցիչների մասնակցությամբ:
Հ ո դ վ ա ծ 4
Սույն Համաձայնագիրը բաց է այլ պետությունների կողմից ստորագրման համար: Այն ուժի մեջ է մտնում ստորագրման օրվանից, իսկ այն մասնակից պետությունների համար, որոնց օրենսդրությունը պահանջում է նման համաձայնագրերի վավերացում` նրանց կողմից ավանդապահին վավերագրերի հանձնման օրվանից:
Կատարված է Մոսկվա քաղաքում 1992 թվականի հուլիսի 6-ին, մեկ բնօրինակով, ռուսերեն: Բնօրինակը պահվում է Բելառուսի Հանրապետության Կառավարության արխիվում, որը սույն Համաձայնագիրը ստորագրած պետություններին կուղարկի Համաձայնագրի հաստատված պատճենները:
Կ Ա Ն Ո Ն Ա Դ Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն
Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանի մասին
1. Անկախ Պետությունների Համագործակցության Տնտեսական դատարանը (այսուհետ` Տնտեսական դատարան) ստեղծվում է Անկախ Պետությունների Համագործակցության մասնակից պետությունների համաձայնագրերի միատեսակ կիրառման և դրանց վրա հիմնված տնտեսական պարտավորությունների և պայմանագրերի ապահովման նպատակով` տնտեսական հարաբերություններից բխող վեճերի լուծման միջոցով:
2. Տնտեսական դատարանի կազմակերպումը, գործունեության կարգը, իրավասությունը սահմանվում են միջպետական համաձայնագրերով և սույն Կանոնադրությամբ: Վեճերի լուծման ընթացակարգը սահմանվում է Համագործակցության Տնտեսական դատարանի լիագումար նիստի հաստատած Կանոնակարգով:
3. Տնտեսական դատարանի վարույթին է վերաբերում միջպետական տնտեսական վեճերի լուծումը.
որոնք ծագում են Համաձայնագրերով, Համագործակցության պետությունների ղեկավարների Խորհրդի, Կառավարությունների ղեկավարների Խորհրդի և նրա այլ մարմինների որոշումներով (այսուհետ` Համագործակցության ակտեր) նախատեսված տնտեսական պարտավորությունների կատարման դեպքում,
Համագործակցության Համաձայնագրերին և այլ ակտերին տնտեսական հարցերով ընդունված Համագործակցության մասնակից պետությունների նորմատիվ և այլ ակտերի համապատասխանության մասին:
Համագործակցության մասնակից պետությունների համաձայնագրերով Տնտեսական դատարանի վարույթին կարող են փոխանցվել համաձայնագրերի կատարման և դրանց հիման վրա ընդունված Համագործակցության այլ ակտերի հետ կապված մյուս վեճերը:
Տնտեսական դատարանը շահագրգիռ պետությունների հայտարարությամբ քննության է առնում վեճերը՝ ի դեմս Համագործակցության կառույցների լիազոր մարմինների:
Տնտեսական դատարանը չի կարող հրաժարվել վեճի լուծումից` կիրառման ենթակա իրավական նորմի բացակայության կամ ոչ պարզության պատճառով:
4. Վեճի քննարկման արդյունքներով Տնտեսական դատարանը որոշում է ընդունում, որտեղ սահմանվում է մասնակից պետությունների կողմից Համաձայնագրերի, Համագործակցության և նրա կառույցների այլ ակտերի խախտման փաստը (կամ խախտման բացակայությունը) և սահմանվում են միջոցներ, որոնք երաշխավորվում են ընդունելու համապատասխան պետության կողմից` խախտման և դրա հետևանքների վերացման նպատակով: Պետությունը, որի վերաբերյալ Դատարանը որոշում է ընդունել, ապահովում է դրա կատարումը:
Դատարանի որոշումը պետք է համապատասխանի Անկախ Պետությունների Համագործակցության Համաձայնագրերի և այլ ակտերի, ինչպես նաև կիրառելի նորմատիվ ակտերի դրույթներին:
5. Տնտեսական դատարանը մեկնաբանում է.
Համագործակցության և նրա կառույցների Համաձայնագրերի, այլ ակտերի դրույթների կիրառումները,
նախկին ԽՍՀՄ օրենսդրության ակտերը, դրանց փոխհամաձայնեցված կիրառման ժամանակաշրջանում, այդ թվում՝ տվյալ ակտերի կիրառման թույլատրելիության մասին, որոնք չեն հակասում Համաձայնագրերին և դրանց հիման վրա ընդունված Համագործակցության այլ ակտերին:
Մեկնաբանումը իրականացվում է կոնկրետ գործերով որոշումների ընդունման ժամանակ, ինչպես նաև պետությունների իշխանության և կառավարման բարձրագույն մարմինների, Համագործակցության կառույցների, պետություններում տնտեսական վեճեր լուծող բարձրագույն տնտեսական, արբիտրաժային դատարանների և այլ բարձրագույն մարմինների հարցումներով:
6. Տնտեսական դատարանը կազմավորվում է յուրաքանչյուր մասնակից պետությունից՝ դատավորների հավասար թվից:
7. Տնտեսական դատարանի դատավորները ընտրվում (նշանակվում) են Համագործակցության մասնակից պետությունների բարձրագույն տնտեսական, արբիտրաժային դատարանների դատավորների ընտրության (նշանակման) համար մասնակից պետություններում սահմանված կարգով, 10 տարի ժամկետով, խիստ մասնագիտական հիմքով` բարձրագույն իրավաբանական կրթություն ունեցող, տնտեսական իրավահարաբերությունների բնագավառում բարձր որակավորման մասնագետներ հանդիսացող տնտեսական, արբիտրաժային դատարանների դատավորներից և այլ անձանցից:
Տնտեսական դատարանի նախագահը և նրա տեղակալները ընտրվում են այդ Դատարանի դատավորների կողմից ձայների մեծամասնությամբ և հաստատվում են Համագործակցության պետությունների ղեկավարների Խորհրդի կողմից` 5 տարի ժամկետով:
Տնտեսական դատարանի նախագահը, նրա տեղակալները և դատավորները չեն կարող վաղաժամկետ հետ կանչվել, ինչպես նաև պաշտոնից հեռացվել ցանկացած այլ ձևով, բացառությամբ, երբ հետ են կանչում նրանց ընտրած (նշանակած) մարմինները` պաշտոնական դիրքի չարաշահման, հանցագործության կատարման, հիվանդության դեպքերում:
Տնտեսական դատարանի դատավորների վրա` նրանց լիազորությունների ավարտի, պաշտոնաթողության, այդ թվում՝ հիվանդության պատճառով, տարածվում են մասնակից պետությունների օրենսդրություններով այդ պետություններում դատավորների համար նախատեսված երաշխիքները:
8. Տնտեսական դատարանի դատավորները անկախ և անձեռնմխելի են, ենթակա չեն նստավայր պետության իրավասությանը, առանց Տնտեսական դատարանի համաձայնության չեն կարող դատական կարգով քրեական և վարչական պատասխանատվության ենթարկվել, ձերբակալվել, բերման ենթարկվել:
Տնտեսական դատարանի նախագահը, նրա տեղակալները և դատավորները չեն կարող ներկայացնել որևէ պետական կամ միջպետական մարմինների և կազմակերպությունների, առևտրային կառույցների, քաղաքական կուսակցությունների և շարժումների, ինչպես նաև տարածքների, ազգերի, ազգությունների, սոցիալական և կրոնական խմբերի և առանձին անհատների շահերը: Նրանք իրավունք չունեն զբաղվել ցանկացած եկատմաբեր գործունեությամբ` բացի գիտական և մանկավարժական գործունեությունից:
9. Տնտեսական դատարանը իրավունք ունի գործերի քննության համար մասնակից պետությունների մարմիններից, տնտեսվարման սուբյեկտներից և պաշտոնատար անձանցից նյութեր խնդրել: Տնտեսական դատարանի իրավասության շրջանակներում ներկայացվող պահանջները պարտադիր են:
10. Տնտեսական դատարանի բարձրագույն կոլեգիալ մարմինն է Լիագումար նիստը:
Լիագումար նիստը բաղկացած է Տնտեսական դատարանի նախագահից, նրա տեղակալներից և այդ Դատարանի դատավորներից, ինչպես նաև մասնակից պետություններում տնտեսական վեճեր լուծող բարձրագույն տնտեսական, արբիտրաժային դատարանների և այլ բարձրագույն պետական մարմինների նախագահներից:
Լիագումար նիստը.
Կանոնակարգով սահմանված կարգով քննության է առնում Տնտեսական դատարանի որոշումների բողոքները: Լիագումար նիստը անցկացնում է իր նիստերը՝ եռամսյակը առնվազն մեկ անգամ: Լիագումար նիստի որոշումները ընդունվում են Լիագումար նիստի մասնակիցների ձայների մեծամասնությամբ և հանդիսանում են վերջնական,
երաշխավորություններ է ընդունում տնտեսական վեճերի լուծման դեպքում Համագործակցության և նրա կառույցների Համաձայնագրերի, այլ ակտերի կիրառման միատեսակ պրակտիկայի ապահովման նպատակով,
մշակում և մասնակից պետությունների և Համագործակցության կառույցների քննարկմանն է ներկայացնում մասնակից պետությունների օրենսդրություններում կոլիզիաների վերացման վերաբերյալ առաջարկություններ:
11. Դատավարությունը Տնտեսական դատարանում իրականացվում է Համագործակցությունում ընդունված միջպետական հաղորդակցության լեզվով:
12. Տնտեսական դատարան դիմելը տուրքի վճարում չի պահանջում: Դատարանի կողմից սահմանված դատական ծախսերը դրվում են խախտում թույլ տված կամ անհիմն վեճ հարուցած կողմի վրա:
13. Տնտեսական դատարանի աշխատակազմի քանակը, նրա պահման համար հատկացումների չափը և դատավորների աշխատավարձի վճարման պայմանները սահմանում է Համագործակցության պետությունների ղեկավարների Խորհուրդը:
14. Տնտեսական դատարանի նախագահը կազմակերպում է Դատարանի աշխատակազմի աշխատանքը, հաստատում է աշխատակազմի կառուցվածքը և հաստիքները, նշանակում է պաշտոնի և ազատում է պաշտոնից նրա անդամներին, սահմանում է նրանց աշխատավարձի վճարման պայմանները, իր իրավասության շրջանակներում իրականացնում է այլ լիազորություններ:
Տնտեսական դատարանի ֆինանսավորումը, կենցաղային և այլ ապահովումը իրականացվում է մասնակից պետությունների համաձայնեցված որոշմամբ հատկացվող միջոցների հաշվին: Տնտեսական դատարանի տեղակայման վայրում բնակելի տարածքով դատավորների ապահովումը իրականացվում է օտարերկրյա պետությունների դիվանագիտական ներկայացուցիչների աշխատակիցների համար սահմանված կարգով:
15. Տնտեսական դատարանը իրավաբանական անձ է, ունի իր անվանմամբ կնիք:
16. Տնտեսական դատարանի և նրա Լիագումար նիստի որոշումները պետք է պարտադիր կերպով հրապարակվեն Համագործակցության տեղեկագրերում և մասնակից պետությունների զանգվածային լրատվության միջոցներում:
*Համաձայնագիրը Հայաստանի Հանրապետության համար ուժի մեջ է մտել 1993 թվականի հուլիսի 7-ից: